
V tomto letním období, které je ideální pro námořní eskapády a plavby všeho druhu, je cestování trajektem oblíbeným dopravním prostředkem mnoha cestovatelů. Trajekty, které jsou daleko od stresu na přeplněných letištích nebo nádražích, umožňují cestovat v pohodlí a nespěchat.
Ve společnosti Vivanoda, webové platformě, která umožňuje cestujícím vyhledávat jízdenky na trajekty, autobusy, vlaky a letadla, jsme chtěli zahájit rozsáhlou studii o cenách trajektů v Evropě, abychom lépe porozuměli rozdílům v cenách trajektových jízdenek podle řady kritérií (země určení, vzdálenost, sezónnost atd.).
Proto jsme analyzovali desítky tisíc cen trajektů na stovkách tras v Evropě a také přejezdy do Turecka a zemí Maghrebu (Maroko, Alžírsko, Tunisko), abychom získali co nejúplnější obraz. Je třeba poznamenat, že v této studii byla zohledněna pouze cena, bez ohledu na kvalitu služeb na palubě, rozdíly v platech zaměstnanců, ekonomické rozdíly mezi zeměmi atd.
Na základě cenového indexu, který představuje průměrnou cenu za cestu trajektem na 100 km na osobu, jsme určili nejdražší a nejméně drahé země pro cestování trajektem.
Výsledky odhalují značné rozdíly v cenách trajektů napříč kontinentem.
Mezi nejdražšími zeměmi je na prvním místě Turecko, následuje Velká Británie, Maroko, Malta, Island, Itálie, Alžírsko, Portugalsko a Španělsko. Všechny tyto země mají poměrně vysoké ceny trajektů.
Na druhou stranu je zajímavé, že skandinávské země a pobaltské státy patří k nejlevnějším v Evropě. Na prvním místě žebříčku nejlevnějších zemí je Tunisko, následuje Litva, Lotyšsko, Polsko, Švédsko, Norsko, Finsko, Albánie, Estonsko a Kypr. Tyto destinace nabízejí výhodnější ceny za trajektové přejezdy, což může být atraktivní pro cestovatele, kteří hledají úsporná řešení.
Další část naší studie se zaměřuje na srovnání cen trajektů mezi evropskými zeměmi. Analyzovali jsme ceny trajektů na mezinárodních trasách, například mezi Itálií a Řeckem, Španělskem a Marokem, a všechny trajektové trasy mezi dvěma zeměmi, abychom pochopili, jak se ceny v jednotlivých zemích liší. Vnitrostátní přejezdy (například Itálie -> Itálie nebo Řecko -> Řecko) jsou vyloučeny.
Vidíme, že přejezdy mezi Řeckem a Tureckem mají nejvyšší cenový index v Evropě. Daleko za nimi jsou přejezdy mezi Španělskem a Marokem a mezi Dánskem a Německem.
Naopak přejezdy mezi Německem a Litvou nebo Lotyšskem jsou vzhledem k ujeté vzdálenosti nejlevnější v Evropě.
Přejezdy mezi Norskem a Švédskem a mezi Itálií a Španělskem patří rovněž k nejlevnějším v Evropě.
Výrazný kontrast je také mezi přejezdy do Maroka, které patří k nejlevnějším z Francie nebo Itálie (dlouhé přejezdy), ale k nejdražším ze Španělska (krátké přejezdy).
Chtěli jsme ověřit, zda má délka přejezdu trajektem vliv na průměrnou cenu přejezdů.
Zjistili jsme, že čím kratší přejezd, tím vyšší cena.
V této části se blíže podíváme na index cen trajektů na jednotlivých trajektových trasách v Evropě. Celkem jsme analyzovali téměř 800 tras po celé Evropě.
Vidíme, že nejvyšší cenové indexy mají velmi krátké přejezdy (Lymington-Yarmouth, Chios-Cesme, Santa Maria Salina-Rinella a Caleta del Sebo-Orzela). Tyto přejezdy jsou vzhledem k ujeté vzdálenosti nejdražší v Evropě.
Nyní se podívejme na žebříček nejlevnějších trajektových tras v Evropě podle cenového indexu. Celkem jsme analyzovali téměř 800 tras po celé Evropě.
Na rozdíl od grafu zobrazujícího nejdražší trasy vidíme, že mezi nejlevnější v Evropě patří především dlouhé přejezdy (Travemünde-Liepaja, Barcelona-Civitavecchia, Klaipeda-Kiel a Barcelona-Porto Torres).
Analyzovali jsme a seřadili přístavy trajektů podle indexu cen za přejezdy do jednotlivých přístavů.
Analyzovali jsme a seřadili trajektové přístavy podle cenového indexu pro přejezdy do jednotlivých přístavů.
Chtěli jsme zjistit, zda jsou ceny trajektů sezónní a zda se liší podle měsíce v roce, ve kterém se přejezd uskuteční. Mnoho dopravních společností, jako jsou železnice a letecké společnosti, výrazně mění své ceny podle poptávky, která je během letních prázdnin často mnohem vyšší.
Na evropské úrovni můžeme vidět, že ceny trajektů jsou v průměru vyšší od července do září, což odpovídá letnímu období v Evropě, a tedy hlavní sezóně pro cestování trajekty. Mimo toto letní období jsou však ceny v průměru jen mírně nižší. Podrobnější analýza podle jednotlivých zemí (viz další záložky) ukazuje, že tato sezónnost je v některých zemích výraznější.
Zajímalo nás také, zda se cena přepravy trajektem liší podle dne v týdnu.
Zjistili jsme, že přejezdy odplouvající o víkendu jsou o něco dražší než přejezdy odplouvající ve všední den. Při analýze podle jednotlivých zemí (viz další záložky) vidíme, že toto kritérium není vždy relevantní.
K provedení této studie jsme shromáždili téměř 110 000 cen za přejezdy trajektem. Některé ceny zahrnovaly cestu pro jednu osobu bez vozidla, jiné pro 2 dospělé osoby a vozidlo. Tyto ceny jsme pak standardizovali, abychom získali cenu za osobu. Každou cenu jsme pak přepočítali a získali index představující náklady na 100 ujetých kilometrů.
Je třeba poznamenat, že v této studii byla zohledněna pouze cena, bez ohledu na kvalitu služeb ve vlaku, rozdíly v odměňování personálu atd. (viz omezení studie).
Je nezbytné si uvědomit, že stejně jako všechny studie má i tato analýza cen trajektů v Evropě určitá omezení, která je třeba vzít v úvahu. Tato omezení mohou ovlivnit rozsah a přesnost získaných výsledků.
Zaprvé je důležité si uvědomit, že studie vychází z dostupných a shromážděných údajů, což znamená, že mohou existovat rozdíly v pokrytí trajektových společností a zahrnutých destinací. V důsledku toho nemusí být někteří účastníci nebo trasy v analýze zastoupeni.
Ceny trajektů navíc podléhají výkyvům v důsledku faktorů, jako je sezónnost, poptávka a speciální akce. Je proto nezbytné si uvědomit, že ceny se mohou v průběhu času měnit a že získané výsledky odrážejí jen okamžik v čase.
Kromě toho je důležité si uvědomit, že ceny trajektů se mohou lišit v závislosti na řadě faktorů, jako jsou ekonomické rozdíly mezi zeměmi, vládní dotační politika na některých trasách, úroveň kvality a služeb společností, směnné kurzy a tarifní politika jednotlivých společností. Tyto rozdíly mohou mít vliv na rozdíly v cenách pozorované mezi zeměmi a pravděpodobně by vyžadovaly hloubkovou analýzu.
V neposlední řadě je třeba zmínit, že ceny trajektů se mohou lišit podle kategorií cestujících a typů nabízených služeb, což může vést ke značným cenovým rozdílům.
S ohledem na tato omezení je důležité interpretovat výsledky vyváženě a používat zjištění jako obecné vodítko pro pochopení trendů a rozdílů v cenách trajektů v Evropě.
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem ze Spojeného království. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Spojené království s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů ze Spojeného království do jiných evropských zemí a také vnitrostátních přejezdů.
Vnitrostátní trajekty jsou vzhledem k ujeté vzdálenosti zdaleka nejdražší.
Přejezdy do Španělska jsou v průměru poměrně nejlevnější.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy ve Spojeném království a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Trasa Lymington - Yarmouth je nejdražší, stejně jako trasy obsluhující ostrov Wight obecně.
Analyzovali jsme všechny přístavy ve Spojeném království, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a seřadili je podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Nejlevnějšími trajektovými destinacemi ve Spojeném království jsou Lerwick, Aberdeen, Liverpool, Kirwall a Hull.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů ve Spojeném království liší podle měsíce vyplutí.
Vidíme, že v cenách trajektů neexistuje žádná skutečná sezónnost, i když v září a říjnu jsou ceny o něco nižší.
Zajímalo nás, zda je cesta trajektem ve víkendový den (od pátku do neděle) dražší nebo levnější než cesta ve všední den (od pondělí do čtvrtka).
Zjistili jsme, že rozdíl mezi odjezdem o víkendu a ve všední den je velmi malý.
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Francie. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Francii s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Francie do ostatních evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Pokud jde o přejezdy trajektem z Francie, vyniká jedna věc: destinace do Maroka, Tuniska a na Korsiku se vyznačují jedněmi z nejvýhodnějších cen. Tyto přejezdy jsou totiž výrazně pod průměrnými cenami na jiných trasách.
Poměrně mírné ceny jsou také za přejezdy do Irska.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy ve Francii a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Zdaleka nejdražší jsou přejezdy mezi Bonifaciem a Sardinií.
Přejezdy mezi Toulonem a Porto Torres, přejezdy do Maroka ze Sète a obecně přejezdy mezi kontinentem a Korsikou jsou ve Francii nejlevnější.
Je však třeba poznamenat, že přejezdy na Korsiku jsou dotovány francouzskými veřejnými orgány v rámci "Dotation de Continuité Territoriale", což umožňuje některým dopravcům nabízet nižší ceny.
Analyzovali jsme všechny přístavy ve Francii, které obsluhuje alespoň jedna trajektová společnost, a poté jsme je seřadili podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů ve Francii liší podle měsíce vyplutí.
Nejdražším měsícem pro cestu trajektem do Francie je srpen.
Chtěli jsme zjistit, zda je cesta trajektem o víkendu (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cesta ve všední den (pondělí až čtvrtek).
Ve Francii není skutečný rozdíl v ceně mezi odjezdem o víkendu a ve všední den.
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem ze Španělska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Španělsko s dalšími evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů ze Španělska do ostatních evropských zemí a také vnitrostátních přejezdů.
Zdaleka nejvyšší cenový index mají přejezdy do Maroka.
Naopak nejnižší cenový index mají přejezdy do Itálie a Irska.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy ve Španělsku a seřadili ty s nejvyšším cenovým indexem.
Trasy mezi Tangerem u Maroxu a Algierscirasem nebo Tarifou patří mezi nejdražší ve Španělsku.
Místní linky obsluhující ostrov Lanzarote na Kanárských ostrovech mají také velmi vysokou průměrnou cenu za přejezd.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy ve Španělsku a seřadili ty s nejnižším cenovým indexem.
Jedná se o dlouhé přejezdy, například do Itálie z Barcelony, a o přejezdy spojující Kanárské ostrovy (Arrecife) s pevninou, které mají nejnižší cenový index v zemi.
Analyzovali jsme všechny přístavy ve Španělsku, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a poté jsme je seřadili podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů ve Španělsku liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
Ve Španělsku je velmi malý rozdíl v ceně mezi cestováním trajektem o víkendu a ve všední den.
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Itálie. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Itálii s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Itálie do ostatních evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Přejezdy na ostrov Malta (Valletta) a vnitrostátní přejezdy (ostrovy -> pevnina) vykazují nejvyšší cenový index.
Dlouhé přejezdy přes Středozemní moře do Španělska, Maroka nebo Tuniska jsou nejlevnější v zemi.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Itálii a seřadili ty s nejvyšším cenovým indexem.
Spojení mezi Santa Marina Salina a Rinella na ostrově Salina je nejdražším přejezdem v Itálii vzhledem k ujeté vzdálenosti.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Itálii a seřadili ty s nejnižším cenovým indexem.
Přejezdy do Španělska (Bacelona) z Civitavcchia a Porto Torres na Sardinii mají nejnižší cenové indexy v Itálii.
Analyzovali jsme všechny italské přístavy, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a poté jsme seřadili ty s nejvyšším cenovým indexem.
Analyzovali jsme všechny italské přístavy obsluhované alespoň jednou trajektovou linkou a poté jsme seřadili ty s nejnižším cenovým indexem.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Itálii liší podle měsíce vyplutí.
Zdá se, že ceny po září klesají.
Chtěli jsme zjistit, zda je cesta trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cesta ve všední den (pondělí až čtvrtek).
Mezi cenami trajektů o víkendu a ve všední den v Itálii není žádný rozdíl.
V této části se zaměříme na trajekty z Řecka. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Řecko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Řecka do jiných evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Zdaleka nejdražší jsou přejezdy mezi Řeckem a Tureckem.
Vnitrostátní přejezdy a zejména přejezdy do Itálie jsou mnohem levnější.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Řecku a seřadili ty s nejvyšším cenovým indexem.
Dvě trajektové trasy vynikají nad ostatními vysokými cenami.
Jak je vidět z předchozího grafu, trasa Chios > Csme mezi Řeckem a Tureckem je v poměru k ujeté vzdálenosti nejdražší v zemi.
Nejdražší vnitrostátní přejezd je mezi Kosta a Spetses.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Řecku a seřadili ty s nejnižším cenovým indexem.
Nejlevnější v zemi jsou trajektové trasy spojující Itálii, zejména trasy mezi Patrasem a Benátkami nebo Anconou.
Je třeba také poznamenat, že velké množství vnitrostátních tras mezi řeckými ostrovy je poměrně levných.
Analyzovali jsme všechny řecké přístavy, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a poté jsme sestavili žebříček těch s nejvyšším cenovým indexem.
Analyzovali jsme všechny řecké přístavy obsluhované alespoň jednou trajektovou linkou a poté jsme seřadili přístavy s nejnižším cenovým indexem.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Řecku liší podle měsíce vyplutí.
Od listopadu jsou ceny mnohem nižší (přestože mnoho linek již v zimním období nejezdí).
Chtěli jsme zjistit, zda je cesta trajektem ve víkendový den (od pátku do neděle) dražší nebo levnější než cesta ve všední den (od pondělí do čtvrtka).
Zdá se, že cestování o víkendu je dražší než v týdnu.
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Dánska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Dánsko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Dánska do ostatních evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Přejezdy do Německa jsou z Dánska nejdražší.
Trasy mezi Dánskem a Švédskem nebo Norskem jsou nejlevnější.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Dánsku a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Jak je vidět z předchozího grafu, trasy obsluhující Německo (Rodby-Puttgarden a Gedser-Rostock) vynikají vysokou cenou v poměru k ujeté vzdálenosti.
Linky obsluhující Norsko, a zejména jeho hlavní město Oslo, mají velmi nízkou průměrnou cenu.
Analyzovali jsme všechny dánské přístavy, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a poté jsme je seřadili podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Dánsku liší podle měsíce vyplutí.
Zdá se, že od září ceny trajektů výrazně klesají.
Chtěli jsme zjistit, zda je cesta trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cesta ve všední den (pondělí až čtvrtek).
Mezi cenami trajektů o víkendu a ve všední den není v Dánsku žádný rozdíl.
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Norska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Norsko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Norska do ostatních evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Nejdražší jsou spoje do Německa a vnitrostátní přejezdy.
Přejezdy do Švédska jsou zdaleka nejlevnější (zejména trasa Sandefjord-Stromstad).
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Norsku a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy v Norsku, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a seřadili je podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Norsku liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
Ceny trajektů o víkendu jsou v průměru o něco vyšší.
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem ze Švédska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Švédsko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů ze Švédska do jiných evropských zemí a také vnitrostátních přejezdů.
Nejlevnější jsou přejezdy do Norska (zejména trasa Stromstad-Sandefjord).
Naopak nejdražší jsou přejezdy do Dánska.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy ve Švédsku a seřadili je podle ceny od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy ve Švédsku, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a seřadili je podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů ve Švédsku liší podle měsíce vyplutí.
Ceny jsou nejvyšší od června do srpna.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Finska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Finsko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Finska do ostatních evropských zemí a také vnitrostátních přejezdů.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy ve Finsku a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy ve Finsku, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a seřadili je podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů ve Finsku liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Německa. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Německo s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Německa do ostatních evropských zemí a také vnitrostátních přejezdů.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Německu a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy v Německu obsluhované alespoň jednou trajektovou linkou a seřadili je podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Německu liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Nizozemska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Nizozemsko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Nizozemska do jiných evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Nizozemsku a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy v Nizozemsku, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a seřadili je podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Nizozemsku liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Irska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Irsko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Irska do jiných evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Irsku a seřadili je podle ceny od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy v Irsku, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Irsku liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Portugalska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Portugalsko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Portugalska do ostatních evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Portugalsku (Madeira a Azory) a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy v Portugalsku, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a poté jsme je seřadili podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Portugalsku liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Polska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Polsko s jinými evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech přejezdů z Polska do ostatních evropských zemí i vnitrostátních přejezdů.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Polsku a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy v Polsku obsluhované alespoň jednou trajektovou linkou a seřadili je podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Polsku liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cestování trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cestování ve všední den (pondělí až čtvrtek).
V této části se zaměříme na přejezdy trajektem z Chorvatska. Analýzou cen trajektů na různých trasách spojujících Chorvatsko s dalšími evropskými zeměmi a také vnitrostátních přejezdů se budeme snažit poukázat na cenové trendy a rozdíly v nákladech pro cestující podle různých kritérií.
Porovnali jsme ceny všech trajektů z Chorvatska do ostatních evropských zemí a na vnitrostátní trasy.
Vybrali jsme všechny trajektové trasy v Chorvatsku a seřadili je podle cenového indexu od nejvyšší po nejnižší.
Analyzovali jsme všechny přístavy v Chorvatsku, které obsluhuje alespoň jedna trajektová linka, a seřadili jsme je podle cenového indexu od nejvyššího po nejnižší.
Chtěli jsme zjistit, zda se ceny trajektů v Chorvatsku liší podle měsíce vyplutí.
Chtěli jsme zjistit, zda je cesta trajektem ve víkendový den (pátek až neděle) dražší nebo levnější než cesta ve všední den (pondělí až čtvrtek).